Bild i januari 2010

Bild i januari 2010
Ejnar själv

Sunday, November 11, 2007


Håller fortfarande på Kalmar FF. Stuttgart är också min favorit. Tidigare hette det Neckarstadion och jag var där 1963.

På Fredriksskans var jag schon 1949 när KFF mötte MFF. SR har en sv/vit film, med Jerring som speaker, bevarad med matchen som spelades i god sommarvärme fastän det var oktober. På Fredriksskans blev jag bjuden på gin av en sjöman. Bröderna Hjertsson spelade hårt. Kjell Rosén elegant. Hoppet stod till att Girre från Påryd skulle göra ett par mål.
Rädd för att det öde som drabbat FC Kaiserslautern ska drabba mitt svenska favoritlag.
Posted by Picasa

2 comments:

Luntmakaren said...

om någon undrar:

Det är Cesar Santin

Luntmakaren said...

kan knappast varit någon här - sådan brist på kommentarer.
jag får försöka själv då....